تفاوت برنج هاشمی و طارم

برنج سال های زیادی است که به عنوان یکی از اصلی ترین محصولات سبد غذایی خانواده های ایرانی شناخته می شود. برنج های ایرانی تنوع بالایی دارند و در نمونه های مختلفی کشت می شوند. دو مورد از برنج هایی ایرانی که به وفور نام آن ها را می شنویم برنج های طارم و هاشمی هستند. این برنج ها در دسته برنج های محبوب ایرانی قرار دارند و با قیمت بالایی نیز ارائه می شوند.

برنج نوع هاشمی را اولین بار فردی به نام یوسف هاشمی کشت کرد و همین امر موجب شد که به آن برنج هاشمی بگویند. این نوع برنج را در گیلان کشت می کنند. در مقابل برنج طارم را داریم که کشت آن تنها مختص گیلان نبوده و در خطه شمال کشت می شود. این نوع برنج خود به دسته های مختلفی تقسیم می شود. محبوبیت این دو نوع برنج موجب شده تا افراد نتوانند تفاوت آن ها را تشخیص دهند. به همین جهت ما قصد داریم در این مطلب در مورد تفاوت برنج هاشمی و طارم با شما صحبت کنیم.

معرفی برنج های طارم

برنج های طارم برنج هایی با ظاهر کشیده و سفید هستند. به همین جهت بهترین نوع برنج برای مجالس به شمار می رود. عطر بوی این برنج بعد از پخت فوق العاده است و بر همین اساس می توان گفت که این برنج کیفیت بالایی دارد. برای تشخیص برنج های طارم تنها کافیست تا کمی از این برنج را به صورت خام کف دست خود بریزید و آن را ها کنید. در این  صورت با بو کردن آن بوی بسیار خوبی را احساس خواهید کرد.

بیشتر بخوانید:  روش تشخیص برنج اصل از تقلبی

معرفی برنج هاشمی

همان طور که در ابتدا نیز بیان شد این برنج یکی از محبوب ترین برنج های ایرانی شناخته می شود و معمولا در گیلان این نوع برنج را کشت می کنند. این برنج پس از پخت ظاهری زیبا و قدی کشیده خواهد داشت و می تواند گزینه خوبی برای مهمانی ها و مجالس باشد. دلیل سالم بودن این برنج این است که در برابر آفت های مختلف مقاومت بالایی دارد. برنج های هاشمی در دو نمونه طبع سرد و گرم در بازار موجود هستند.

تفاوت برنج های طارم و هاشمی از نظر پخت

اولین تفاوت برنج هاشمی و طارم از نظر پخت است. زمانی که اقدام به پخت برنج های هاشمی می کنید باید بدانید که این برنج از نمونه سرد یا گرم است، زیرا فرآیند پخت هر یک از این نمونه ها کمی متفاوت است. کیفیت بالای این برنج موجب شده تا سریع شفته نشود. این در حالی است که پخت برنج های طارم کمی فرق دارد.

دلیل این امر این است که برنج طارم در انواع مختلفی کشت می شود. به همین علت روند پخت آن ها نیز یکسان نیست. همچنین بر اساس تحقیقات انجام شده گفته می شود که در این نوع برنج، برنج های کاشت دوم پخت بهتری دارند.

تفاوت برنج های طارم و هاشمی از نظر طعم

با توجه به این که هر دو برنج هاشمی و طارم کیفیت بالایی دارند، بنابراین می توان گفت هر دوی آن ها طعم و عطر خوبی دارند. البته باید توجه داشته باشید که کاشت دوم این برنج ها طعم و عطر بیشتری دارد. در کاشت دوم برنج ها طول قد بیشتری داشته و ظاهر و طعم آن ها نیز بهتر است.

بیشتر بخوانید:  انواع کاردستی های با پنبه

تفاوت برنج های طارم و هاشمی از نظر قیمت

دیگر تفاوت برنج هاشمی و طارم را می توان از نظر قیمت بررسی کرد. در این خصوص باید بگوییم که برنج های عطری در مقایسه با برنج های ساده قیمت بالاتری دارند. به طور کلی باید گفت که این دو برنج ایرانی از نظر قیمت  تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند و برنج های طارم و هاشمی درجه یک در مقایسه با دیگر نمونه ها گران تر هستند.

جمع بندی

دو برنج ایرانی هاشمی و طارم دو مورد از محبوب ترین برنج های ایرانی به شمار می روند. تفاوت برنج هاشمی و طارم را می توان از جنبه های مختلف بررسی کرد. هر یک از این دو برنج ویژگی های خاص خود را دارند که ما در این مطلب آن ها را بررسی کردیم.

منبع: برنج نبی پور

مطلب پیشنهادی

من ویران شده یاد خیالت هستم !

وقتی هستی وقتی میای دیگه حرفی نمیمونه یعنی حوصله ندارم چیزی بگم فقط منم وقتی …